Målsättningar inför GGN 2016

Trots att förberedelserna nu är klara dröjer sig hjärnspökena klar. Borde jag täta kåpan till luftburken med silikon? Borde jag ha bytt drivpaket trots att det inte gått speciellt många timmar? Är jag säker på att jag inte har minsta lilla pyspunka på något av däcken?

Men nu spelar inget av ovanstående någon roll. Starten går om elva timmar och jag har gått ut till cykeln med mina tvångssyndrom tillräckligt många gånger ikväll. Kanske kan jag fördriva spökena genom att leverera 2016 års GGN-målsättningar? Som vanligt utan inbördes ordning:

1) Kör minst fem varv.

Förra året körde jag fem varv och det verkar fegt att nöja sig med mindre i år. Det lär i och för sig bli betydligt mer svårkört än i fjol eftersom det är rejält blött nu, men det tänker jag förtränga så länge jag kan. Minst fem varv.

2) Nå en högre placering än i fjol.

Kanske ska jag rentutav sikta på att hamna i den övre halvan av resultatlistan? Jag tror nästan att jag tänker göra det. Övre halvan alltså, men under alla omständigheter ska jag slå fjolårets placering. Det borde innebära att en placering inom topp 65% är godkänt, topp 50% är bra.

3) Kör inte fast på Allhage myr.

Jag drömmer mardrömmar om lerspåren på Allhage myr. Ett enda motorstopp när leran når upp till styret innebär sannolikt att jag tvingas bryta. Ingen kommer loss från något sånt. Det får alltså inte ske.

4) Slå Masen.

Det här kommer bli förbannat tufft. Masen är snabbare än mig, det är ostridigt. Jag kan ha bättre ork än honom, så min chans ligger i att han går ut för fort och kroknar. Och att jag inte kroknar, förstås.

5) Kör ett varv som är snabbare än något av Henning Pennings varv.

Den här punkten måste stå med eftersom jag misslyckades med just detta på Ränneslättsloppet. Jävla Penning.

6) Gör ett depåstopp på mindre än sex minuter.

Varför just sex minuter? Jag vet inte riktigt. Det kändes som en rund och bra siffra, och som ett ganska snabbt stopp. Om det är särskilt snabbt vet jag egentligen inte, men det är definitivt snabbare än mina stopp på årets övriga klassikertävlingar. Nu ska jag se till att stressa lite i depån helt enkelt.

Lämna en kommentar

Filed under Okategoriserade

Kommentera

